Wednesday, September 27, 2006


Jeg tenkte at en kort oppdatering på bloggen ikke kan skade noen, så her kommer den:

Jeg har skjønt at jeg aldri kom med noen opplysning om hvor min praksis skal finne sted i høst. Derfor er dette noe jeg føler bør deles med dere som kan finne interesse av det. Jeg skal altså ha praksis på Lambertseter ungdomsskole (trinn uvisst), i perioden slutten av oktober, begynnelsen av november, i 4 uker tilsammen. Jeg tror det blir meget spennende, og gleder meg til det.

I går var jeg i søskenmiddag hos Ragne. Det var veldig kouzy, med wok og eplepai. Det er noe med den eplepaien, det er en dessert man aldri blir lei av.

Jeg fikk kjøre med Ingun, storesøs, hjem, og det er i krysset oppe ved vestre aker kirke det skjer. Foran oss er det en politibil, som med korte intervaller begynner å tute på en bil. Du lurer kanskje på om vi har kjørt for fort, har glemt å betale en bot, kjører uten skilter, eller er innblandet i noe som ikke bør nevnes her? Men jeg må nok skuffe deg på det. Det var bilen foran politibilen tutingen gjaldt, men denne bilen lot seg ikke rokke ved det.

Hva skjer så videre? Jo, politimannen i høyre setet åpner bildøra og skal til å gå ut til bilen de er på jakt etter. Men denne begynner å kjøre sakte, men sikkert fremover. Politimannen må se sitt tap, og setter seg inn i politibilen igjen. De begynner å tute på nytt, og det er her Ingun kjører forbi i feltet ved siden av. Resten av kirkeveien sitter jeg med blikket stirrende ut av bakruta, spent på hva som vil skje i slutten av denne episoden, hentet fra pacific blue.

Helt nede i krysset ser jeg det igjen. Politimannen har igjen åpnet sin bildør, og skal til å hente mannen som sitter i den skjebnesvangre kjerra. Det som skjer etter dette er uvisst, og det vil jeg aldri få vite.

Spennende var det lell, og Ingun og jeg var enige om at det hadde vært en fin tur.

12 comments:

ragne said...

Hvorfor stoppa dere ikke?! du kunne jo løpt foran bilen og stoppa foran den!:) kanskje du kunne fått en medalje

Anonymous said...

Fy søren, var det alt du hadde å fortelle om?! For et spennende liv... I går så jeg en rullestolbruker som prøvde å komme seg på fortauet, men siden det var høyere enn veien så ble det et problem for personen. Det endte med at rullestolbrukeren rullet langs veien helt til han fant en plass han kunne komme seg opp. oyoyoyoyoyoyoy!!! Nei, skaff deg et liv Eline, dette var tragisk!

Anonymous said...

Trist for deg som faktisk brukte tid på å lese innlegget, og siden komentere det da, mr. anonymous. Definer tragisk...

Jeg såg nettopp "Sannheten om Rødhette". Artig film, den anbefales. Men nå er det litt sent, tror jeg skal sove. Kanskje jeg kommer meg opp til Gudstjeneste i Slottet? Tvilsomt, men kanskje.

Forresten, Eline, neste gang må du hoppe ut og stoppe bilen! Det hadde vært så sinnsykt kult:D

Anonymous said...

Hm... Kanskje du kan stille klokken Eline? Klokken her er vitterlig ikke 6:21 PM. Min sier 3:16 (wow! Johannes liksom). Vet ikke om du kan styre det da, men bare sier det liksom...

Eline said...

Til Ragne:
God ide, kanskje jeg gjør det neste gang.

Til Mr. Anonymous:
Rullestolbruker opp en fortauskant?
Du mener at min historie er like kjedelig som din? Den var god! Skal du disse siden, må du hvertfall disse den ordentlig! Du er jo søt og da.

Lars Eivind:
Slottet er det= fagerborg? Morsomt:)
Hvis jeg skal se rødhette, må du se "å vende tilbake" (volver). Fantastisk film som går på kino i disse dager.

Jeg tror jeg skal hoppe ut neste gang. Noen ganger angrer jeg på at jeg ikke satset på å komme inn på politihøyskolen i stedet.

skal sjekket ut dette med klokka

Eline said...

Det virker som om blogspot insisterer på å holde seg til tiden i et annet land, så da tenkte jeg det var lurere å holde seg til bare datoen.

Anonymous said...

Skal disse deg jeg!

Anonymous said...

Slottet jeg snakker om er det norske. Det norske slottet. Der kongen bor. Noen ganger, når flagget er oppe. Det er studentgudstjenester der hver søndag kl 11 i slottskappelet. Jeg har tenkt lenge at jeg må ta en tur dit. Royalist som jeg er så hadde det vært fantastisk å fått vært inne i slottet. Men akk, jeg kom meg ikke opp i dag tidlig. Jeg orket rett og slett ikke:-( Men det viste jeg vell strengt tatt på forhånd at jeg ikke kom til å gjøre også.

Anonymous said...

slottskapellet...

Eline said...

Åja, det slottet ja. :) Jeg trodde dere i fagerborg hadde funnet på et fiffig kallenavn te kirka. Visste ikke at kongen hadde et kappell i slottet sitt. Spennende.

ragne said...

Hey Anonymous! Hvem er du egentlig? Vil gjerne lese bloggen din.

I Japan bukker alle til deg når du kommer inn i butikker!

Hallgeir said...

Hmm... er action i Oslo om dagen, altså.
Anoynyums; tror du er den som må skaffe deg et liv, siden du tydeligvis trenger å slenge dritt på andre sine blogger for å føle deg vel.

Ah, hvor skønt det er at få blåse ut.
Eline; Gå å se "Sannheten om Rødhette"! Slik jeg lo, er det nesten et under at jeg fortsatt er her. Eller blander jeg med Istid nå?? Jaja, god er den anyways.