Sunday, September 17, 2006

"Huset med det rare i"


På tirsdag var jeg og Ingunn ute å jogget i frognerparken. Plutselig sier Ingunn: Visste du at "huset med det rare i" ligger rett nede i gata her?

Tuller du? "huset med det rare i" ligger rett i nærheten..?? Vi tok beina fatt og jogget biten det var til det store hvite barnevennlige huset. Jeg var spent, "huset med det rare i" var jo bare helt fantastisk da jeg gikk i mine barnesko.

Nede i gaten til venstre for frognerparken, ser vi det. Opp den svingete alléen med de store trærne på hver side ligger det store trygge huset, og har ikke forandret seg noe. Jeg husker alle konkurransene som har blitt holdt i bakken, nissene i fjøset og hemmelige Marianne på loftet. Nå er "huset med det rare i" et galleri og en restaurant.

7 comments:

ragne said...

tenk at det er et galleri og et restaurant! hvor har det blitt av marianne? og hva med nissene? flere enn meg som er litt triste?!

hehe

Miriam said...

Jeg vil også vite hvor Marianne har tatt veien. Blei ho kasta ut liksom?

Eline said...

Ikke godt å si hvor nissene eller marianne har gjort av seg.

Dette blir bare spekulasjoner, men det er godt mulig de kan ha tatt seg jobb i den nye restauranten alle sammen.

Henriksn said...

Ja, jeg tror Eline har rett.
Lurer på om Marianne er kokk med stort reportoir og som nyter høy anerkjennelse. Og etter at den vanlige restauranten stenger tar nissene over. De river nesten ned kjøkkenet hver gang, men dverger, hobitter, centaurer, alver, husalver, enhjørninger og fjøsnisser kommer glade og mette (noen ganger litt fulle og) ut bakdøren et par timer før vi vanlige folk igjen intar det rare huset.
(Gjett hvem som leser Narnia for tia?)

ragne said...

Ja! også koppene og tallerknene kommer til liv, samtidig som det kommer et troll ut fra skogen som vil gifte seg med marianne før rosa hans visner i glasset!

Eline said...

Det er egentlig veldig rart at ingen har sett dem, og skrevet inn til avisa.

Dere stumme mennesker som har sett dem: Ta bilder neste gang!

Anonymous said...

Ja det er kjempetrist! og det verste er at barne-tv ikke er lenger hva det engang var:( sesam stasjon, huset med det rare i og dyrene i hjorteparken (eller hva det het). Ikke at jeg fortsatt følger med på barne tv altså, men har gode minner fra tidlig nittitallet:)