Sunday, September 10, 2006

Blåbærtur og babyshower






Idag dro jeg og 3 venninner ut på veien med bil og satte nesene mot nordmarka. Vi var spente mens vi kjørte framover. Ville vi finne veien? Ville vi finne det vi var ute etter? Etter at Julie måtte ringe sin far for å nærmere veibeskrivelse, og hans tips var å spørre nærmeste person på motorveien om råd, (et fantastisk råd, syntes Julie:)) fant vi etterhvert ut at vi ikke var på bærtur likevel, (hvertfall ikke enda).

Etter å ha kommet på toppen av fjellet, kunne vi endelig begynne å leite etter det som var visjonen for turen. Blåbær! Og det fant vi! I bøtter og spann, og kopper for dem som ikke hadde noe annet å plukke i. Det var masse blåbær igjen, og tyttebær, så jeg fikk plukket en pose med blåbær og med tyttebær. Det var skikkelig deilig ute i marka, i sol og varme.

Seinere idag har jeg vært på babyshower til ei venninne som skal få baby om 5-6 uker. Det var veldig koselig, med kaker og is, og presanger til en liten søt en. Babyshower er en tradisjon som begynner å bli mer og mer vanlig, og som opprinnelig er en tradisjon fra USA.

Nå tror jeg at jeg snart skal legge meg. Er ikke så veldig klar for KRL i morgen tidlig. Jeg skal få vite hvor jeg ender opp i praksisperioden i høst, og det er jo litt spennende. Jeg klarte å ønske meg en skole i Asker på 1.valg, fordi jeg trodde det var en skole i oslo. Det var flere med meg, så det var ikke bare meg for å si det sånn. Men det er mulig jeg ikke trenger å ende opp der likevel. Den som lever får se..

No comments: