Wednesday, February 07, 2007

hva var vel lista uten deg?

Jeg liker lister, så her kommer det en liten liste over (u)interessante saker:

For dere som gikk på Viken sammen med meg, og som kanskje kan ha interesse av det; Visste dere at Åse Kristine og Maria fra finland var publikummmere på Beat på Beat forrige fredag? De satt rett bak det ene laget, så de var ofte med i skjermbildet. Moro moro. Hvem er det som ikke har vært på TV av vårt kull enda, lissom?

"Frelseren" av Jo Nesbø er utrolig bra! Han skriver på en måte som gjør at boka kan sammenlignes med hvordan en film er bygd opp. Nå drives jeg av det narrative begjær (hilsen HiO), til å lese den fortest mulig ferdig. Hvordan henger denne krimgåten egentlig sammen?

Jeg digger ungene på fritidsklubben der jeg innimellom er vikar. "Den vitsen er helt herpa ass, helt herpa".

På søndag, var Andy, Levvy, Andrea og meg selv i trefoldighet og satt på galleriet, der vi virkelig fikk prøvd ørene våre. Synd at lyden ble så dårlig da det var muntlige overleveringer, siden vi heller ikke så en dritt. Men musikken var fin! Takk oslo gk. De avsluttet med velsignelsen, og da kommer det spontant fra Lars Eivind: "jah, for den var original". fyda, levvy..

I dag har Ida Pølsa Søyland bursdag! Gratulerer, Ida!

Noen tøffe tvillinger:








Andy Candy:








mine herrlige klassevenninner:


17 comments:

Miriam said...

Jeg så også Maria og Åse!
Satt i Trondheim og så på Beat for Beat, og innså plustselig at ho som satt bak det flintskalla hodet til Frode Alnes likna veldig på Åse. Men hvem var hun der med? Mannen med langt hår til høyre for henne? Nei, der var plutselig Maria også. Det var litt morsomt for de veksla mellom å se utrolig utilpass ut og å gynge til sangene, til smil og latter.

Også Lars Eivind da? :)Hva var det for'no...

Eline said...

ja! Så gøy at du også så det! Tror det er en stund siden, siden Åse hadde langt hår. De gangene jeg har sett snurten av hun på HiO, har hun hatt kort hår. Tok Maria hele den lange veien til norge for å gynge i taktene for beat for beat?

Jeg lurer på hva slags gaven den tosken øverst har forberedt.

Ingeborg said...

Åååå, jeg VISSTE at jeg burde ha begynt å se på det programmet! Haha, vet du forresten at jeg er i slekt med programlederen ...hva heter han igjen...det er ikke vidar lønn arnesen..men... hm. Hey, da er vel du også i slekt med ham! =D moro moro:)

Anonymous said...

ahahahahahaha

hilsen
TP

Hallgeir said...

Vidar Dyrhaug? Næææi??
Å herregud... jeg innså nettopp at jeg leste innlegget til Miriam litt for fort... Trodde du mente at Åse lignet på Frode Alnes... Tenkte for meg selv at det var nå ikke særlig pent sagt. Men har Åse kort hår?
Jeg fikk ikke sett Beat for Beat på fredag, var opptatt med øving.. OOO. Var på konsert med Christel på Ole Bull Scene her i Bergen på fredag også. Skal si den damen har fått stor suksess. Via anonyme kilder har jeg fått vite at Christel skal være med på P4s Roadshow nå i mars, med Mira Craig tror jeg og en til.

Eline said...

Hallgeir, du mener vel strengt tatt IVAR dyrhaug? Heeeite, Ingeborg! DET visste jeg ikke! Hva slags slektsskap er det? Og hvordan er vårt slektsskap igjen?:) shit, tenk om jeg også er i familie med ham... :P

SÅ gøy at du har vært på konsert med christel, hallgeir. Jeg traff på henne i bogstadveien for litt siden, samtidig med Miriam. Ida, venninna mi ble litt paff da hun fant ut at det var samme jenta som hadde vært på skavland ei uke tidligere.

Hallgeir said...

Mente selvfølgelig Ivar... ikke Vidar.... Men de to navnene er veeeldig like da;)

Ingeborg said...

Hehe, han er et stykke uti kan man si. Ja, åssen er vi i slekt igjen? Husker ikke!
Adriane ligner veldig på deg, forresten! :) (nå håper jeg at det var adriane og torstein på det bildet..)

Eline said...

joda, det er de. :) Så gøy at du synes det, det har jeg ikke fått høre før.

Kanskje jeg skal spørre mamma om slektsskapet vårt. Husker jeg rett var det jo dem som kom fram til at vi var i slekt i utgangspunktet:)

jo, navnene er veldig like hallgeir. Enig i det! Fortsatt litt morsomt med vidar dyrhaug da ;)

Miriam said...

Hehe... ja, det var ganske morsomt igrunn, og se reaksjonen til ho venninna di, Eline. Når ho så Christel. Det blei så merkelig, når ho fremdeles er Christel fra Viken for oss... :)

Anyway: Hallgair - jeg tror bare du blandet de like talentløse programlederne Ivar Dyrhaug og Vidar Lønn Arnesen. Det er fort gjort.

Hallgeir said...

Fydda, Miriam, de kan jo ikke noe for at de er så talentløse;) NRK, derimot, burde kanskje vært litt mer kritiske.

Hvor ble det forresten av Vidar "drep meg sakte" Lønn Arnesen? Jeg ser for meg at han sitter på en buss fra Oslo til Strömstad med gamle pensjonister fra Vestre Aker Gamlehjem, og leker Da Capo med dem... Og de eldre skal liksom få en bedre alderdom... Får jeg en fjoning av Arnesens kaliber inn på mitt rom på aldershjemmet når jeg blir gammel, så bruker jeg litt større kaliber...

Eline said...

Jeg vil tro de eldre muligens er helt med på det;)

Jeg har funnet ut av slektskapet, Ingeborg. Det viser seg altså at min far og din mor eller far(tror det var far) deler samme tante. Anna Filseth(født Sand)er pappas inngifta tante(altså min grandtante), og din mor eller fars biologiske tante. Så du og jeg har altså samme grandtante :).

En annen morsom ting i samme sammenheng er at denne dama, Anna Filseth, er tanta til Kristin Koren, som er en inngiftet tante til Martin N Koren i oratoriekoret. Så vi er i inngifta slekt alle mann! :D

Ingeborg said...

Haha, så kult! Oratoriekoret springer rett og slett ut fra vår familie! ;) Stilig. Det er forresten på mammas side, ikke pappas..
Så slemme dere er, Hallgeir og Miriam! Vi snakker om NRKs tipp-topp folkelige koseunderholdningsprogramledere, jo!
Jeezes! ..hehe

Anonymous said...

så kjekk andreas er! Du er heldig ass

Eline said...

Ja, mamma sa det seinere, Ingeborg! Jeg har gullfiskhjerne.. Ja, takket være vår slekt eksisterer oratoriekoret.

"anonymous": jeg vet :)

Anonymous said...

Det var jo uoriginalt å slutte hele greia med "Velsignelsen", det kan ingen nekte noe på!

Og jeg merker en veldig lobbyvirksomhet for å frambringe Levvy som et ekte kallenavn:-)

Eline said...

jess, hva sier du til det, levvy?
:P