Tuesday, February 27, 2007

Fjorden


I går bestemte jeg og Ræg at vi skulle ta oss en tur hjem til fjorden. Siden det er satt av to uker med studiefri til arbeid med bacheloroppgave, passer det å ta seg noen dager fri siden man er blitt ferdig med oppgaven i den første uka.

Etter å ha prøvd å bli prakket på et VIP-kort av noen innpåslitne selgere på nasjonalteateret togstasjon, kunne vi endelig sette oss på toget. Er det mange av dere som bruker 4000 kroner tilsammen på en middag hvis dere er fire venninner som er ute og spiser? I så fall, skaff dere et VIP-kort for da får dere 800 kroner i avslag!

Og har du et VIP-kort kan du komme først i køen på en rekke ulike utesteder og få drinker til mye billigere pris for deg og dine venner. "Da blir du populær vettu! Men det er du sikkert fra før av;) " -sitat selger

Herligfreden.

Bedre ble det ikke da han rett og slett virker pissed for at jeg ikke ville ha kortet. "Hva har du å tape på det? ikke noenting! Du tror jeg lurer deg".

Herligfreden, jeg er student, faktisk! oh..

Men nok om det.
Vi kom oss til sandefjord, og etter å ha hentet linser for Ragne, satte vi oss på cafe, urbane som vi er. Det er da jeg ser norsklæreren min fra videregående, fantastiske Aud. Heite, så koselig! Jeg ble sinnsykt glad. Er det en lærer jeg har hatt et godt forhold til og som har vært avgjørende i mitt eget valg av fag til neste år, er det denne dama. Jeg har faktisk valgt akkurat det samme som Aud er lærer i nå. Norsk og samfunnsfag. Jeg hadde henne bare i norsk, så at hun har samfunnsfag nå, og at jeg også har valgt det, er bare et sammentreff.

Fattern hentet oss på mission, og siden ble det mæddag og kæffe.

Seinere er det frustrerte fruer! Jeg gleder meg:)

Dagens helt: Aud

4 comments:

Anonymous said...

Så brei du har blitt i målet av de timene i Fjorden da...
Jeg håper jeg får treffe Aud en dag! Virker som ei innmari bra dame!

Ingeborg said...

Vel, jeg sier bare: Horten is close!
Og for å være ærlig tror jeg at et sånt vip-kort er det siste du trenger! ;)

Anonymous said...

Hei Sweets!
Jeg misunner fritiden du har, du kan til og med spille Wii hvis du ønsker :p
Husker du da vi var yngre og gikk på skøyter sammen? Det var så lenge siden jeg hadde gått på skøyter, men så kom du på den glimmrende ideen ;)
Vi får gjøre det igjen en gang.

Forresten, selv om vi hadde det gøy, så fikk jeg følelsen av at noen så på oss. Litt skummelt...
Vi får finne et bedre sted neste gang.

TP

Eline said...

skøyter? I'm in! Det var veldig gøy å gå på skøyter den gangen, med tanke på forholdene. Flaks vi fikk det på tæip:P