Monday, February 12, 2007

Dagen da Eline fikk strøm




Andreas og Eline sitter og spiser middag på kjøkkenet, og strømmen går pga en vannkoker. Det var snodig tenker Eline, siden ikke oppvaskmaskinen står på. Strømmen har gått noen ganger her i hegdehaugen kan du si, så dette er vanlig prosedyre, akkurat som at brannalarmen går når undertegnende skal steke rundstykker i ovnen etc.

Da strømmen takker for seg, er Eline raskt på pletten med åpning av strømskap, og det er når hun for andre gang skal slå brytern tilbake at strømmen går GJENNOM den ene armen og ut av den andre. Det ender med et jentehyl, der naboen - som er fra vårt naboland, har bursdag på min bursdag og heter det samme som kjæresten min- åpner døra i bar overkropp for å få med seg Eline sittende i fosterstilling med hendene foldet som i en bønn til Gud. Han lukket døren fort igjen for å si det sånn.

Strømmen gikk på igjen, kaffevannet ble kokt, armene er i orden, bortsett fra at jeg føler de er litt gele! Og det hele endte i et pingle "brannsår" på hele 3 mm i diameter på venstre langfinger.

12 comments:

Ingeborg said...
This comment has been removed by the author.
Ingeborg said...

Skjeeer, a.. Sletta min egen kommentar.. Så på nytt:
Wow, tøft! =D Men strengt tatt var det vel sikringen som gikk og ikke strømmen (ER man vaktmester så ER man vaktmester).
Men gratulerer med brannsår! Artig:)

Eline said...

hehe, ja, jeg tenkte jeg skulle ringe deg neste gang det skjer!

Hallgeir said...

Lenge leve vippesikringer. Sikre som fy. og slipper strøm

Eline said...

det verste er at det faktisk var vippesikringer! Sier litt om meg og hvor lite jeg tok hintet da det faktisk kom gnister første gang jeg prøvde..

Hallgeir said...

OjSANN!! hørtes jo virkelig spooky ut... skal jo ikke komme gnister av vippesikringer, eller sikringer i det hele tatt..

Si meg; står huset fortsatt??

Anonymous said...

Du bør få sjekket de sikringene Eline. Slikt er ikke sunnt i lengden.

Ingeborg: Strengt tatt, når sikringen går, går strømmen også (Dvs. den slutter å gå i kretsen. Det korrekte vil vel derfor være å si at strømmen gikk fordi sikringen gikk. Det bør vel være riktig, med mindre folk har lysst å kverrulere på bruken av ordet gikk.

Anonymous said...

Ja, det forrige innlegget mangler et parantes. Her skal du få det:

)

Fornøyd nå?

Ingeborg said...

Hehe, har ikke noe behov for å kverulere, Lars Eivind - det er det verste jeg vet! Så jeg legger meg heller langflat og slikker på parketten.
Gratulerer med bilde og ny bakgrunn, Eline! Du fikk det til, du! ;)

Eline said...

jeg tror grunnen til at det kom gnister var at ikke ovnen som tok mest strøm var skrudd av før sikringen skulle settes tilbake på plass. Det er vel derfor sikringer går fordi det er for mye strøm å holde styr på for den stakkars sikringen. Hvis det skjer igjen, skal jeg passe på at alt er slått av før jeg vipper den på plass..

Halgeir: Huset står heldigvis fortsatt ;)

Takk, Ingeborg! Plutselig en dag stod det plutselig der og jeg kunne ikke takke nei ;). Var også litt lei av rosa bakgrunn. ;)

Levvy: jeg er veldig fornøyd med parentesen ;)

Ingeborg said...

Gratulerer med ny lay-out! Denne var flott, altså :)

Glad det ikkje gjekk verre enn det gjorde den dagen i sikringsskapet!

Eline said...

Takk skal du ha, Ingeborg:) Ja, jeg er glad jeg fortsatt har helsa i behold og at blokka fortsatt står :)