Tuesday, November 14, 2006

Oratoriekorhelg på Viken








Her kommer en liten oppdatering, seint, men bedre enn aldri. Grunnen til at posten som nå blir lagt ut kommer så seint, er rett og slett fordi jeg ikke har klart å ta meg tid til litt real blogging. Det mangler ikke på lysten serru ;)

Helgen for snart halvannen uke siden, samlet det seg en herlig gjeng på Viken folkehøyskole for igjen å synge Messias. På vei opp var jeg så heldig å få sitte på med Ingeborg fra Andreas sitt kull, så bilen var full av to 01/02-ere og tre 03/04-ere. Vi sang på Messias sine satser, Miriam blandet noen av de, mens Lars Eivind ringte like godt til 1881 for å spørre om en vei. Det var ikke fordi vi hadde rotet oss bort eller noe, for Ingeborg var en flink sjåfør. Lars Eivind, og flere med ham, lurte rett og slett på hvorfor riksvei 4 har et grønt skilt. Er det egentlig en riksvei? Nei, det er det ikke. Herligheten heter stamvei.

Vel oppe spiste vi god pizzakveldsmat, det var snakking i peisestua med gode kjære venner, og soving på Skogheim for de av oss som vant den plassen.

Lørdag var det mye øvings, og det var veldig gøy. Heite så fint det blir! Jeg digger det rett og slett. Lars Eivind og Ingeborg måtte dessverre forlate oss igjen. Vi leker ikke Messias, så neste gang får dere bli hele helga synes jeg.

På kvelden var det middag og huskonsert. God middag, med flere photoshoots(skrives det sånn?) Andreas synes det var veldig viktig å ta bilde av TV-kjendisen Jørgen Bendikssen, så han sikret seg et bevis på at han møtte han, for kanskje å sende det til Se og Hør en dag.

Jeg og Ida spilte UNO med unomesterne i peisestua seinere på kvelden. Heite å vanskelig det var å la være å ta i kortene når det ble delt ut! Det var nemlig ikke lov til det, da fikk man minuspoeng. Jeg fikk noen den kvelden for å si det sånn. Ekstra irriterende var det da Karl Yngve klarte å fra tak i nullen som skulle sikre meg seieren!

Foruten dette var det veldig gøy å spille uno sammen med dere. Er gjerne med neste gang og.

Seinere på kvelden ble vi vist en litt tvilsom film av kara fra Trondheim. Jeg ler bare ved tanken.

Dagen derpå søndag, den dag, var det tid for frokost, vasking og hjemreise. Midt oppe i dette var det også litt øving i stemmegrupper før vi vendte nesa hjemover. Miriam og Ida fant det morsomt og vaske dusj og do, spesielt Miriam. Bare se på utrykket:)


Alt i alt var det en kjempebra helg, hvor jeg koste meg masse. Jeg gleder meg masse til neste oratoriekorhappening!

7 comments:

Kristine said...

Takk for flott helg! Konserten blir veldig bra. Alltid koselig å igjen deg, Eline :)

Henriksn said...

Wow! Det hørtes gøy ut!
Er det forresten ikke vittig at teksten på en av tidenes sanger rett og slett er:
AAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAA, amen. AAAAAAAAAAA osv...

Miriam said...

Hehe.. jeg må le. Litt på grunn av at Ida ser ut som om hun spiller inn musikkvideo i skogheim-dusjen. Og litt fordi gurimalla som jeg ser ut, da. Reagerer spesielt på den underlige sveisen. blir aldri helt klok på den ene hårtusten som legger seg i midten av ansiktet, omtrent som på en hest. Ned, over nesa, helst. Det var en kjempekosleig helg. Jeg gleder meg til januar!

Miriam said...

Jeg har forresten venta på at denne tråden skulle komme, og det var veldig gøy når den kom. Takk Eline :)

Anonymous said...

Jeg skal prøve å være der hele tiden neste gang Eline, jeg lover. Jeg vil jo absoulutt ikke leke Messias! Dette er alvorlige greier.

Ingeborg said...

Det er så gøy å ha oppdaga bloggen din, Eline! Men unnskyld meg - eg var då verkeleg der heile helga! Du sat jo til og med på med meg på søndag! Eller var det den andre Ingeborg du meinte?

Eline said...

hehe, det var den andre Ingeborg jeg mente:) Husker veldig godt at du var der hele tiden og at jeg satt på med deg på søndag. Til tross for at jeg sovna litt, husker jeg det;)