Saturday, September 26, 2009

Oslo - vår Oslo

Jeg har gjort det tidligere, men jeg vil gjøre det igjen. Jeg vil skrive et innlegg om Oslo by, og om hvor utrolig innbydende den er i blant. Spesielt gjelder dette årstider der sol og varme er inkludert, og ikke minst når det skjer noe i byen.

Det er noe med stemningen, menneskene, følelsen av å være med i et fellesskap der alle ulike individer er inkludert.

Ulike arrangementer som er satt ut i livet etter å ha ligget på planleggingsbenken er stund, og som kniver om oppmerksomheten din når du rusler rundt i gatene. Det er som mottaker bare å velge og vrake og ta med seg det beste av det beste.

Det jeg liker spesielt godt i Oslo er markedet som blir arrangert hver lørdag på Vestkanttorget ved Frognerparken. Her selges gamle og nye ting, alt fra smykker, klær og kjøkkenredskaper, til servise, møbler og vafler. Alt for enhver smak.

Andre steder det kan være verdt å ta et besøk er å gå på Karl Johan når det er matfestival, noe det var i dag. Her kan du få smake på allverdens kuriositeter om du måtte ønske det. Menneskene stimler, det er flere eldre mennesker i gatene, hvor er forresten de til vanlig? Det er smak av høst og grønnsaker og frukt som er blitt høsten av markens grøde. Kan det bli bedre?

3 comments:

Annikken said...

Oslo er stort sett en bra by:)

Frøken Hamilton said...

SÅ fint og varmt og nydelig innlegg. Oslo er en helt spesiell by for mange. Den har så mye forskjellig å by på-så mange ulike byer i samme by. Men den trenger tid til å oppdages-til å bli glad i. Jeg er blitt veldig glad i denne byen og jeg blir veldig entuasiastisk når andre forteller om det samme:)

Eline said...

Hear, hear!

Etter å ha vært borte fra Oslo en uke, er det sååå godt å være tilbake. Borte bra, men hjemme i Oslo er så til de grader best...:)