Thursday, January 15, 2009

Tur til legevakta

Etter å ha vært borte fra jobben i tre dager, stod det en nødvendig ekskursjon for tur. (Takk Andreas og Ida).Jeg måtte ta meg en tur på legevakten. Etter å ha gått gate opp og ned fra tbanestasjonen, kaldsvetta, pustet tungt og bidratt til litt tyngre hode, så vi endelig målet. Jeg gikk inn døren og bort til kølappsystemet. Damen i skranken ser på meg og sier:
- Ja, er det noe du lurer på?

-Eh, ja, jeg er egentlig her fordi jeg lurer på hva som feiler meg (jeg hadde gjort meg tanker om lungebetennelse, streptokokker og diverse). Jeg får vel trekke en kølapp.

-Ja, alle må trekke kølapp. Det er nok en forkjølelse tenker jeg.
Sier dama, lettere nedlatende.

Etter å ha ventet i halvannen time kom jeg endelig inn og hele undersøkelsen starter med at de tar tempen min. 37 grader sier dama fornøyd. Jeg måtte le inni meg. Krisemaksimering uten sidestykke. Hva skjedde med streptokokkene, lungebetennelsen?
Legen som undersøker meg finner heller ikke noe spesielt galt med meg, bortsett fra at det er en forkjølelse/influensa jeg har hatt. Sykemeldt ut uka, drikk mye vann, ta ibux/paracet for å lindre smerter.
Okei, godt det ikke var verre enn det. Noe sier meg at jeg ikke er syk så ofte. Men det er egentlig helt greit.

2 comments:

Ida Aurora said...

uff måtte du vente såå lenge...? kjipt.. du får trøste deg med at min rekord er fem timer. venting altså. og da hadde jeg syke magesmerter i tillegg..
men bra du dro ned dit, deilig å kunne få ligge rett ut med god samvittighet. håper du blir frisk over helgen!

Anonymous said...

:)

absolutt en nødvendig ekskursjon på mange måter. har skjønt at å stikke til legen er noe de fleste som føler seg syke gjør ganske raskt for å få sykmelding;) tingene skal være i orden lissom.

gratulerer og god bedring:)