Monday, December 11, 2006

ukeskavalkade

Nå er det en stund siden sist. Valgets kavaler fra min siste post ligger fortsatt og skurrer i bakhodet. Jeg tror jeg har kommet frem til en avgjørelse, men tror ikke jeg sier noe før søknaden er levert.

Den siste uka har vært preget av eksamener, lesing og gjennomføring. I forrige uke, leste jeg glad som en laks til eksamen i Islam på MF. Jeg har tatt 10 poeng der i høst i tillegg til studiet på høgskolen. Grunnen til det er så enkelt at jeg har bare 50 poeng i KRL fra før da jeg tok grunnfaget på MF for to år siden. Nei, jeg har ikke stryki, men 10 poeng av hele potten på 60 poeng var exphil.

Ingunn fra klassen min på hio lurte på om jeg hadde lest meg opp til å bli en imam dagen før eksamen. Tja, hva skal jeg si? Jeg håpet inderlig sterkt på at jeg ikke skulle få islams historie, men at oppgaven skulle ta for seg "nerven" i islam.

Oppgaveteksten lød som følger:
Gjør rede for utgangspunktet til islams historie, og drøft hvordan dette utgangspunktet gjør seg gjeldende i dagens islam.

Jess.

Vet ikke helt om jeg kunne defineres som en imam på det tidspunktet, men jeg fikk da rodd meg i land på et vis. Jeg håper det gikk bra. Takket være siste del av oppgaven hadde jeg en del på hjertet jeg fikk delt ut til sensor.

På torsdag hadde jeg besøk av min kjære venninne Ida fra alle år:) koselig var det, det blir så lenge mellom hver gang.



På fredag hadde vi i kollektivet besøk av mine to tantebarn på overnattingsbesøk. Vi var på besøk på den nye lekeplassen ved frognerparken på lørdag. Sitat Adriane: Dette er jo rågøy! jeg visste ikke at de hadde en slik lekeplass i oslo! Seinere var det tid for pepperkakebaking med Ida, roomy.



På lørdags kveld var det duket for førjulsfest med Miriam, Andrea, Kathrine og Helene. Det var kjempekoselig. På slutten av kvelden ble det også litt dansing, og jeg lar bildene tale for seg om hva slags stemning det var:)



Lars Eivind, du er vittig:)


Nå er det lesing i norskeksamen som gjelder samtidig med skriving av oppgaver. Jeg gleder meg til juleferien!
Det skal bli så godt å kunne live the life without any pressure. Der kom mitt engelske hjørne til uttrykk. Ha en god dag!

7 comments:

Anonymous said...

hvem er ida, hu var utrolig søt!!

Ingeborg said...

Hihi, Eline. Du er så herlig:) Høres ut som en minnerik uke! Kjenner at jeg godt kunne vært student i Oslo av og til... Akk:)

Eline said...

Skulle gjerne hatt deg her Ingeborg! Kom snart på besøk!! :)

Eline said...

Anonymous: Ja, Ida er kjempesøt. Synd hun er opptatt! ;)

Anonymous said...

Nå har Eline fått hendene på et eksemplar av Koranen, eller Al-Qur'an, selvsagt på det hellige språk arabisk. Så da er hun vel på god vei til å bli imam. Eneste som mangler nå er at Islam åpner for kvinnelige imamer. =)

Miriam said...

Eline, jeg synes ikke du skal bli noen kvinnelig imam. Men islamekspert i panelet på Holmgang, det hadde vært no'!

Takk for en fin fest på lørdag, det var koselig at dere kom. Også var det jo et herlig festbilde du hadde greid å knipse av meg. Du er god på sånne blinkskudd du :)Snakkast!

Eline said...

ja, Miriam, islamekspert på holmgang hadde vært noe! :)

Det var veldig koselig på lørdag. Dere er veldig flinke til å sette i gang fest! Imponert over alle detaljene ;)