Friday, March 24, 2006

Praksisperiode over for denne gang

Jeg har vært i praksis i fire uker på Slemdal barneskole, og i dag var det siste dag med herlige 3 klasse. Det var litt vemodig etter fire uker med heltestatus, og etter å ha blitt såpass godt kjent med elevene.

Jeg må sitere noen kommentarer som har dukket opp i løpet av den 4 ukers lange perioden:

- Har du noen gang holdt en vannslange i munn i tre minutter? Det har jeg, og da får du bollefjes

- Har du noen gang gått i England? (Et relevant spørsmål i en KRL time)

- Kan ikke jeg få en av dere studenter til lærer når dere blir ferdig? Ellers blir jeg sur

- Jeg må bare beklage hvis jeg snakker litt på svensk

- Husker dere at vi forlot Moses i forrige KRL-time? (Student) -Moses? Har vi noen gang forlatt ham? (elev)

- Nå er klokka kvart på 1(Under en spørsmålsrunde, var denne konstateringen viktig å få frem)

- I morgen når jeg ser i hylla krever jeg at påskeegget mitt er ferdig sydd. (Skjønne elev, det er meningen at du skal sy påskeegget selv)

Alt i alt, en meget bra praksisperiode som gav mersmak!

9 comments:

Anonymous said...

En hver sjel som kommer i møte med mitt vesen vil motta lærdom. En hver opplevelse kan fordøyes til en positiv erfaring. Kunnskap er hva du gjør med informasjonen du mottar, derfor er jeg en elev og lærer av omstendighetene.

Ida Aurora said...

fantastisk eline,minner fra en svunnen tid i 3F. bortsett fraisse elevene femstår som langt smartere

Anonymous said...
This comment has been removed by a blog administrator.
Anonymous said...
This comment has been removed by a blog administrator.
Anonymous said...
This comment has been removed by a blog administrator.
Eline said...

Hehe. Det er noe med lister og kommentarer som hører sammen. Uten det ene får man ikke virkningen av det andre. Og det er jo lista om 3f et levende eksempel på;)

Karl Edvard said...

Jaja.. Masse en kan gjør på ei oppfordring.
Men joa.
Kjekt med folk som har fått c blog. Greit å bare stikke litt innom for å skjekke ståa, viss det bli lenge mellom kvar gang.
Har ikke blog sjøl, sånn personlig. men det e lov å ta en titt på en felles blogg... www.moldegutta.com
utrolig artig alt barn si. har mange erfaringa på det planet, etter mange mnd med vikarjobbing.. hvertfall snart 2 tilsammen.

Miriam said...

heyhey.. fant bloggen din. den har vært ukjent for meg til nu. Likte den med Moses. Den var knall!

Eline said...

hehe, ja, moses er vanskelig å forlate. :) Har ikke skrevet på en stund, skal prøve skrive litt mer i framtida!