Wednesday, January 24, 2007

Ellens Annerledes Chat

Forfatter: Monica Vikström-Jokela
Forlag: Iko-forlaget

Dette er historien om Ellen som ikke vil være annerledes. I denne boka får Ellen mye å bryne seg på. I oppgangen i blokka har flyttet inn en merkelig mann. Han har hår som en vaskemopp, og er tynn som en strek. Han oppfører seg merkelig og han har noe rart inne i leiligheten sin som høres ut som en tidsmaskin. I tillegg vedder Ellen med kameraten sin Daniel at hun skal klare å få seg en kjæreste i løpet av to uker. Hvis Ellen taper må hun lese et kjærlighetsdikt for Daniel høyt på gata. Det vil ikke Ellen! Hva skal hun gjøre? Klarer hun å få seg kjæreste hvis hun bare står stille å ser mystisk ut? Kan hun bli kjent med gutter hvis hun later som hun er interessert i hunder? Eller skal hun prøve å få seg kjæreste ved å prate på teenchatten på internett? Ellen prøver alt dette, og plutselig får chattingen hennes på internett mer alvorlige konsekvenser enn det hun hadde trodd. Prøver Daniel å ødelegge for at Ellen skal klare å vinne veddermålet? Eller er det kanskje noen helt andre?

Les boka og du vil finne svarte på hvem den merkelige mannen er, og hvordan veddemålet mellom Daniel og Ellen vil gå!



Tenk deg at du er 10-12 år igjen. Får du lyst å løpe til bokhandleren og skaffe deg denne boka, fordi du har fått så sinnsykt lyst til å lese den etter at du leste bokanmeldelsen?

3 comments:

Ingeborg said...

Hehe, jepp! Flott bokanmeldelse, Lærereline! Som tiåring kan jeg meddele at denne ville jeg fått lyst til å lese! :)

Ingeborg said...

-"Denne boka verkar så bra, mamma! Kan eg få den?"
-"Kva handlar den om da?"
-"Kjempeaktuelle ting om internett og sånn. Sikkert lærerik".
-"Kan du ikkje låne den på bokbussen da?"
-"Jo... Men det er kjempelenge sidan vi kjøpte bok til meg no, altså. Ingen etter Sofies Verden!"
-"Men det kom jo ei bok her for to veker sidan.."
-"Jamen den hadde vi berre gløymt å avbestille! Pliiiis da mamma!"
-"Nei, du kan låne den først. Og viss den er så bra at du har lyst til å lese den fleire gonger - då kan vi kjøpe den".
-"Det vil eg heilt sikkert altså mamma".
-"Lån den først, så får vi sjå".
-"Ok da..."

Eg ser det for meg!

Eline said...

Godt å høre Ingeborg N! Et ærlig svar fra en tiåring, ikke noe som er bedre. Nå er den sendt inn, så forseint å forandre på den nå!


Ingeborg M: Jeg håper du får en slik unge! :)

Et godt tegn at barn liker å lese ;)