Saturday, September 05, 2009

Smile

I løpet av min karriere som blogger har jeg innimellom innleggene skrevet ned sangtekster som betyr noe for meg. Denne gangen er det låta "Smile" av Charlie Chaplin som står på plakaten, låta som jeg gjennom filmen "My Girl" ble kjent med i mine unge og dager, og som jeg gjennom å se minnesamværet til Michael Jackson, virkelig fikk øynene opp for. Jeg synes den er nydelig, både innholdsmessig og melodisk.


"SMILE"
By Charlie Chaplin

Smile though your heart is aching
Smile even though its breaking
When there are clouds in the sky, you'll get by
If you smile through your fear and sorrow
Smile and maybe
tomorrow
You'll see the sun
come shining through for you

Light up your fac
e with gladness
Hide every trace of sadness
Although a tear m
ay be ever so near
That's the time you must keep on trying
Smile, what's the use of crying?
You'll find that life
is still worthwhile
If you just smile

Thats the time you must keep on trying
Smile, whats the use of crying?
You'll find that life is still worthwhile
If you just smile


En nydelig versjon av låta kan du finne her.

1 comment:

Andy said...

Ikke glem at du også har hørt sangen i originalversjon i "Modern Times" filmen ;)
Nydelig sang!